Translate

14 Aralık 2007 Cuma

KOLAY KURABİYE

Kurabiye yapmayı ve yemeyi çok sevmeme rağmen margarin veya tereyeğ kullanmamak ( yani yememek) için yapmıyordum. Bu hafta sonu misafirim yoktu. Ama canım birşeyler yapmak istedi. Çoçuklarla en kolay kurabiye yapıldığı için tarif bulmak adına eski defterimi karıştırdım. Tam aradığım gibi kurabiyede buldum. Hem sıvıyağla yapılıyordu hem de şeker oranı da az idi.


MALZEMELER:

2 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
2 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
göz kararı portakal garnitürü
1 avuç ceviz içi
Alabildiği kadar un

HPIM1474.JPG

YAPILIŞI:

Bütün malzemeler karıştırılır. Hamur oklavayla açılarak bardak yardımıyla yuvarlak olarak kesilir. Fırına verilir .

15 dakikada pişiyor üzeri kızarmıyacak.
Üstüne vanilya ve tarçın karışımı serpilerek servis yapılır.
Çoçuklar seviyor diye üstlerine benmari usülü erittiğim çikolata ile süsledim.
Çok hafif ve güzel bir kurabiye .Hepinize tavsiye ediyorum. Çayınızı yapın ve kurabiyelerinizle yiyin.

Hiç yorum yok: