Translate

21 Nisan 2008 Pazartesi

ISLAK KEK

Son zamanlarda yediğim en nefis keklerden biri.Tarif Selin Çağlayan'a ait. Kendisine paylaşımı için teşekkürler.Harika bir lezzet mutlaka deneyin.

MALZEMELER:

kek için:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı ayçiçek yağı
2 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı nutella
1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
DSCN7046

keki ıslatmak için,
2 su bardağı süt
1 paket bitter çikolata(80 gr)
2 çay bardağı pudra şekeri

beyaz çikolata için,
1 paket hazır krema
2 paket beyaz çikolata(160 gr)
1 yemek kaşığı pudra şekeri

üzeri için,çikolatalı sos
draje

YAPILIŞI:

1)kek için,yumurta ve şekeri çırpın,süt,sıvıyağ,kakao ve nutellayı ekleyip tekrar çırpın.Un ve kabartma tozunu ekleyip yüksek devirde çırptıktan sonra yağlanmış 26-28 cm'lik kalıba dökerek pişirin.Ben tart kalıbını yağladım ve onda pişirdim.Servis tabağına alarak soğumaya bıraktım.
2)Keki ıslatmak için,süt,bitter çikolata ve pudra şekerini sürekli karıştırarak pişirin.Sos ılınınca kekin üzerine dökün ve çekmesini bekleyin.
3)Beyaz sos için,krema,beyaz çikolata ve pudra şekerini karıştırarak pişirin. Beyaz sosu da kekin üzerine dökerek bozdolabında bekletin.
4) Üzerine çikolata sosu hazırlayın ve şekilli olarak dökün. Tabi ben sabremediğim için sıcakken döktüm ve yayıldı.görüntüsü bozulmuş oldu. Siz öyle yapmayın.
Tart kalıbında pişirdiğim için kenarlarınıda çilekle süsledim.

Hiç yorum yok: