Translate

20 Haziran 2008 Cuma

İKİ RENKLİ İRMİK TATLISI

Çok sevdiğim bir tatlıdır ve misafirlerimede severek yaparım.
Genelde sütlü tatlıları tercih ediyorum,malum bir kilo problemidir gidiyor. Böyle diyorum ya sakın beni kilolu falan sanmayın ben zayıf bir bayanım. Ben gelen misafirler için söylüyorum.

MALZEMELER:

10 yemek kaşığı irmik
12 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 ader şekersiz sakız
2.5 su bardağı süt
2 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı su
1 portakal kabuğu rendesi
1 limon suyu


HPIM1546.JPG

Bu resmim biraz puslu çıktı.Sizlere katları göstermek istedim fakat ben fotoğraf makinasında yakından çekmeyi hala beceremiyorum.Ayarlarını tam öğrenemedim. Öğrenemedim diyorum ama öğrenmek içinde uğraşmıyorum.

Elektronik aletleri çok fazla kurcalamayı sevmiyorum,telefonumun bile sadece konuşmayla ilgili kısımlarını bilip,diğer kısımları ile ilgilenmiyorum. İlgi meselesi....bunlar ilgi alanlarıma girmiyor...
Neyse tarifi unuttuğumu sanmayın....

HPIM1517.JPG

YAPILIŞI:

1) 2.5 su bardağı sütü,5 yemek kaşığı irmik ve 6 yemek kaşığı şekerle birlikte üzeri göz göz olana kadar pişirin.Koyulaşınca tereyağ ve sakızı ilave ederek karıştırın ve borcama yayın.
2) Ayrı bir tencerede 2 su bardağı portakal suyunu,5 yemek kaşığı irmik,6 yemek kaşığı şeker ve 1 su bardağı su ile pişirin.Piştikten sonra limon suyu ve portakal kabuğu rendesini ilave ederek karıştırın.
3)Portakallı irmikli muhallebiyi borcamdaki sütlü irmikli muhallebinin üzerine dökün.
4) Buzdolabında soğuttuktan sonra istediğiniz gibi süsleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok: