Translate

28 Temmuz 2008 Pazartesi

PATATESLİ PATLICAN OTURTMA


Ben ve eşim patlıcanın herşeyini çok severiz ama çoçuklar çok fazla patlıcan sevmiyorlar. Patlıcanlı yemek yaptığım zaman onlara da ayrı yemek yapardım. Sonra bu yemeği patatesle yapmaya başladım böylece iki yemek yapmaktan kurtuldum.
Patlıcanlı ve patatesli kısımları ayırarak servis tabağına koyuyorum,yerken onlara patatesli kısmını bize patlıcanlı kısmını veriyorum.
Kısacası onlar patates oturtma yerken biz patlıcan oturtma yemiş oluyoruz...


MALZEMELER:

1 kg patlıcan
2 adet patates
300 gr kıyma
2 adet soğan
2 adet yeşil biber
2 adet domates
1 yemek kaşığı salça
göz kararı su
1 bağ maydanoz
kızartmak için sıvıyağ
baharatlar


YAPILIŞI:

1) Patlıcanları alacalı soyduktan sonra tuzlu suda biraz beklettikten sonra kızartın.
2) Patatesleri küp küp doğrayın ve onlarıda kızartın.
3) Soğanları ince ince doğrayın ve yağda kavurun,yeşil biberleride ekleyerek kavurmaya devam edin.Soğanlar iyice kavrulunca kıymayı ekleyin,Kıyma da kavrulunca domates ve baharatları ekleyerek kavurmaya devam edin. Altını kapatmaya yakın maydanozları ekleyin ve altını kapatın.
4)Servis kabınızın en altına patlıcanları,onun üzerine patatesleri yayın. Kıymalı harçı da üzerine döktükten sonra salçalı su hazırkayarak üzerine gezdirin.
5)Üstünü biber ve domatesle süsleyerek fırına verin. Arzu ederseniz üzerine tereyağ parçalarıda koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok: