Translate

12 Temmuz 2010 Pazartesi

ELMALI TURTA


Samsun'agiderken evde olan elmaları şekerle pişirip buzdolabına koymuştum.
Elmalı poğaca yaparsam hazır bulunsun diye..Akşam yapmak için malzemeleri çıkarırken aklıma sihirlikepçenin bu turtası geldi,tarifini alarak hemen yaptım.İyiki de yapmışım ben böyle güzel bir lezzet yemedim.Arkadaşıma bu lezzeti bana öğrettiği için teşekkürler.Tarifin bazı yerlerinde değişikler yaptım.Margarin çok kullanmak istemediğim için sıvıyağla margarini yarı yarıya kullandım.

Tek kelime ile mükemmel.Bence hiç üşenmeyin ve bu tarifi deneyin.
Samsun'dan dönerken kızımı bakması için annemide yanımda getirdim .Benim annem bu kadar pasta yaparımya !!!!!hiç birini beğenmez bir kulp takardı...Ama bu turtaya hiç birşey diyemedi.10 üzerinden 10 demekle yetindi. Artık siz lezzetini düşünün.....

MALZEMELER:

125 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 ajda çay bardağı sıvıyağ
4 yemek kaşığı şeker
1 yumurta
1 paket kabartmatozu
alabildiğine un

Elmalı iç için,
4 adet elma
4 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tarçın
1 su bardağı fındık
1 limon kabuğu rendesi

üzeri için,
pudra şekeri

YAPILIŞI:

1)Elmaları rendeleyerek tavaya alın üzerine şekeri ilave ederek pişirin. Elmalar iyice suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin. En son fındık ve tarçını ilave edip karıştırarak soğumaya bırakın.
2)Margarin,sıvıyağ ve şekeri iyice birbirine karışana kadar yoğurun.
3)Yumurta,kabartmatozu ve unu ekleyerek ele yapışmayan bir hamur yapın.hamurun yarısını streç film'e sararak dondurucuda 10 dk.bekletin.
4)kalan hamuru yağlı kağıt serdiğiniz küçük borcama yayın.Üzerine elmalı harçı koyun ve üzerine limon kabuğu rendeleyin.
5)En son dolabtan çıkan hamuru elmalı harçın üzerine rendeleyerek fırına verin.
6)Servis yaparken üzerine pudra şekeri serpin.

Hiç yorum yok: