Translate

9 Şubat 2010 Salı

FİLİZCİM KEKİ


MERHABALAR
Çok uzun zaman oldu farkındayım ama 15 tatil dolayısıyla anneme Samsun'a gittim. Orda da internet olmadığı için siteye tarif ekleyemedim...Ama hepinizin sitelerini gezmeyi özledim.
Sizlere çok güzel bir kek tarifi ,arkadaşım Filiz'den..Bir akşam kapı çaldı,Filiz'in güzel kızı Elif Naz elinde bir tabak dolusu kek ile geldi...Daha kapıyı kapamaya fırsat kalmadan elimdeki tabak kapışıldı.Eşim ve oğlum keke bayıldılar ''bana bir de site sahibisin böyle bir kek yapmazsın '' dediler...İçine düştüğüm durumu düşünün artık...O kadar Farklı tarifli bir çok kek dene ama yinede yaranama..Ama kek gerçekten çok güzel olmuştu.Arkadaşımının ellerine sağlık....



MALZEMELER:

3 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt+süt karışımı
yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kakao
2.5-3 su bardağı un

YAPILIŞI:

1)Yumurta ve şekeri iyice çırpın.Kakao hariç diğer malzemeleri ekleyerek karıştırın.
2)Bu karışımın yarısını yağlanmış kalıba dökün diğer yarısına kakaoyu ekleyin ve kalıba dökün.
3)kalıbtaki karışımı çatalla yavaş yavaş alttan üstte doğru karıştırarak mermer görünümü almasını sağlayın.
4) Önceden ısıtılmış fırında pişirin.

3 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık çokk güzel görünüyor bu filizcim keki:))

Unknown dedi ki...

Çayım elimde bakakaldım.
nefiss görünüyor.
ellerine sağlık
sevgiler.

Adsız dedi ki...

sanişim ayran içtik ayrı mı düştük,görüşemez olduk
nasılsın ne var ne yok
ben düştüm çoluk çocuk derdine hayatı unuttum,ev iş çocuk derken hiçbirşeye fırsat bulamıyorum desem yeridir
msn de açmıyorsun artık
neyse en kısa zamanda görüşmek üzere çok öptüm
hatice (karaates)