Translate

12 Eylül 2010 Pazar

ÇİKOLATALI MUFFİN

MALZEMELER:

3 adet oda sıcaklığında yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker,
175 gr oda sıcaklığında margarin ( ben tereyağı kullanıyorum )
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı kakao,
1 paket kabartma tozu,
80 gr kadar rendelenmiş veya ufakça doğranmış beyaz çikolata ( ben damla çikolata kullandım)
2,5 su bardağı un

YAPILIŞI:

1.Öncelikle margarin ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. daha sonra yumurtaları teker teker ilave ederek çırpmaya devam edin.
2.Karışıma sıvıyağ, süt ve yoğurdu da ilave ederek karıştırın.
3.Un, kakao, kabartma tozunu bir kapta karıştırıp eleyin ve sıvı karışıma azar azar ekleyerek karıştırın.
4.En son doğranmış çikolatayı da ekleyip karıştırdıktan sonra muffin tepsisine yerleştirdiğiniz muffin kağıt kalıplarınıza paylaştırın.
5.180 derecede önceden ısıtılmış fırında batıracapınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin ve muffin tepsisinden çıkarmadan içinde soğutun.
Arzu edenler,
Muffinler iyice soğuduktan sonra üzerini çikolata sosu ile süsleyebilirsiniz.

tarifi ufuk mutfakda'dan aldım.Teşekkür ediyorum.Yazmaya üşendim aynen yayınlıyorum...

5 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık muffin çookk şeker görünüyor:))
ayrıca kalıbının rengi de çok hoş:)

özlem dedi ki...

muffin asla hayır demem heleki de çikolatalı ise. ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hiç dayanamam çikolatalı muffine. Ellerine sağlık canım..

evatolyesi dedi ki...

Bayılırım muffine ellerinize sağlık
Sevgilerimle:)

lezzet sarayı dedi ki...

oh mis gibi olmuş çikolatanın kokusu buraya kadar geldi sanki. ellerine sağlık