Translate

9 Eylül 2012 Pazar

LAZ BÖREĞİ(farklı bir sunum)


Hafta sonu Halamın oğluna bebek görmeye gittim.Allah analı babalı büyütsün çok tatlı bir kızı vardı.
Önceden haber vermememe rağmen çok güzel şeyler hazırlamışlardı.Özellikle Süeda 'nın yaptığı Laz böreği süper olmuştu.
 Rize yöresinde çok yapılan bir tatlıdır börek dendiğine bakmayın.Ben çok sevmediğim için yapmayıda hiç denememiştim. Ama Süedanın yaptığı çok güzel olmuştu. İlk gelecek  misafrilere deneyeçeğim.
Aslında hamuru kendi açıp yapılır ama çalışan bayanlar olarak hazır baklava yufkası kullanmak çok pratik.

MALZEMELER:(30 adet börek için)

28 adet  baklavalık yufka
tereyağ

Muhallebisi:
1/2 kg süt
1 yumurta sarısı
2 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
fındık

Şerbeti:
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
çeyrek limon suyu

YAPILIŞI:

1)Süt,şeker ,yumurta sarısı ve unu karıştırarak pişirin.Altını söndürdükten sonra tereyağı ekleyerek mikserle çırpın.Tarçın ve dövülmüş fındık ekleyerek karıştırın.
2)4 tane baklava yufkasını üst üstte koyun ve uzun kenarından eşit olarak 5 eşit dikdörtgen parçaya ayırın.
3)Herbir dikdörtgen parçanın uçuna muhallebiden koyun ve muska böreği gibi katlayın.Herbirine aynı işlemi yapın.
4)Tepsiye dizilen böreklerin herbirinin üzerine yaklaşık 1 yemek kaşığı kadar eritilmiş tereyağ dökün ve üzerleri kızarana kadar pişirin.
5)Şerbet için su ve şekeri kaynatın.İndirmeye yakın limonu sıkıp hemen altını kapatın.
6)Börekler fırından çıktıktan bir 5-6 dakika sonra ılık şerbeti böreklerin üzerine dökün.





3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

denemedim ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

NzlGl dedi ki...

Hayırlı evlat olsun inşallah:)
bir kere yemiştim güzeldi sizede afiyet olsun, sevgiler

marifetlihanimlarklübü dedi ki...

rizede yerdik. bir ayten teyzemiz vardı müthiş güzel yapardı.onu hatırladım görünce. ellerinize sağlık sizin yaptığınızda pek nefis pek güzel görünüyor