Translate

25 Kasım 2012 Pazar

NESQUİKLİ TOPLAR


Kızımın yaşgününde yaptığım ama tarifini yayınlamayı unuttuğum süper bir tarif...Yaşgünü olması sebebiyle çoçuklar sever diye düşündüm ama çoçuklardan çok büyükler sevdi.
   
Son günlerde siteme eskisi kadar tarif ekleyemiyorum ama o kadar çok güzel geri dönüşler alıyorumki tekrar heveslendim.Allahımın izniyle inşallah tekrar sizlere paylaşımlarımı aktarmak istiyorum.Bu aralar Tasavvufa merak sardım çok değişik kitablar okudum.İçlerinden birindeki şu cümleyi ki o cümleyi şu an hayatıma uygulamaya çalışıyorum..

''Sana affedilemeyecek kadar hata yapan birine akıl sınırlarının bittiği yerden ceza vermek istiyorsan affet. Hissedilen herşeyi arşivleyen kader kendisiyle en iyi biçimde ilgileneçektir.''
                                                                                                                        Şems Tebrizi

İnsan affetmeye başlayınca hafiflediğini hissediyor, boşu boşuna yük yapıp taşıyoruz. Affedince birden yükün azalıyor...Düşüncelerinizi merak ediyorum...

MALZEMELER:

  • 1 paket (175gr) pötibör bisküvi, un haline getirilmiş
  • 125gr tereyağı, eritilmiş
  • 100 gr hindistan cevizi
  • 1 su bardağı ceviz içi, dövülmüş
  • 3 yemek kaşığı toz nesquik
  • 1 su bardağı süt(sütü kontrollu katın yavaş yavaş ekleyinki çok yumuşak olmasın)
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • ayrıca topları bulamak için 30 gr hindistan cevizi

Hazırlanması:

1.      Topları bulayacağınız hindistan cevizi haricindeki tüm malzemeyi iyice karıştırın. Karışımı biraz katılaşması için buzdolabında bekletin.
Katılaşan karışımdan parçalar alıp top şekli verin ve hindistan cevizine bulayın. (Ben bir kısmını da susama buladım

tarif:Portakal ağacı

1 yorum:

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Topcuklar nefis olmuş eline sağlık saniyecigim. Bizde Allah dostlarının tırnağı olabilsek.
Selam ve dua ile...