Translate

5 Aralık 2012 Çarşamba

SADE POĞACA

Çoçuklar için özellikle oğlum için yaptığım yumuşaçık pofuduk poğacalar...
Resimlere bakınca hep tabanda aynı mavi zemini görüyorsunuz içinizden geçebilir bu nedir?hep aynı yerde resim çekiyor diye..Evet haklısınız fotoğraf makinemi tam çözemedim evin içinde çekince koyu çıkıyor bu nedenle ışıkdan faydalanmak için  balkondaki sebzeliğimin üzerine çekiyorum. tabi üzerine bir örtü ört de çeksene diyeçeksiniz evet doğru ama o kadar çabuk yapıyorumki örtü örtmeyi unutuyorum.
 

MALZEMELER:

250  gr eritilmiş tereyağ
2 yumurta beyazı+1 sarısı
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
2 su bardağı su
1 paket maya
aldığı kadar un

YAPILIŞI:

1)Hamurun bütün malzemelerini karıştırın.Yaklaşık 900 gr un alıyor,yumuşak bir hamur olmasına dikkat edin.Hamurumuzu biraz mayalanması için bekletin.
2)Mayalanan hamuru üç eşit parçaya bölün.Herbir parçayı yaklaşık 28-30 cm ebatında acın ve 8 eşit parçaya bölün ve rulo yapın.
3)Ruloları tepsiye dizin ve tepsi mayası için biraz bekletin.Üzerlerine yumurta sarısı sürün susam atarak pişirin.

Yapıldığı gün yendiğinde çok lezzetli bir poğaca.Arzu ederseniz içine peynir de koyabilirsiniz.Ben yarısını boş yarısına da kaşar peyniri koydum.

TARİF:Allah ne verdiyse (teşekkürler)

8 yorum:

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

mayalı poğaçalar iç harcı olmadan boş bile güzel oluyor eline sağlık

Unknown dedi ki...

pratik tarifleri severim,ellerine sağlık.afiyetler olsun...

NzlGl dedi ki...

Kendi adıma yazayım ben hiç dikkat etmemişim çektiğin yere canım..
Ellerine sağlık poğaçalar yine çok güzeller. sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım:)
nefis görünüyor poğaçalar :)
sevgiler..

FATMA ÇELİK dedi ki...

çok lezizi görünüyor ellerinize sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tereyağlı kruvasan gibi olmuş çok nefisss :)
sevgiler

FATMA ÇELİK dedi ki...

MERHABA
bende sizin trabzonda olduğunuzu ögrenince cok mutlu oldum.Blogunuz cok guzel insallah sık sık görüşürüz
Sevgilerrr

Unknown dedi ki...

Benim cocuklarda ici bos olarak seviyorlar.Eline saglik nefis görünüyor,alttaki tabanda örtüsüz olsada güzel görünüyor :) Hic canini s1kma. :)

Sevgiler benden.