Translate

24 Mart 2013 Pazar

PRATİK İÇLİ KÖFTE


Bu tarifi mutfak güncesinden aldım.Bu site eski bir sitedir şu anda da kapalı. Ben bu tarifi yapmak için almışım kısmet bugüne imiş...
keşke daha önce yapsaymışım bunu denemek için yaptım ilk misafirlere yapılacak diye de not aldım...Mutlaka deneyin..

MALZEMELER:

15 adet içili köfte için,

iç malzemesi:

150 gr kıyma
1 adet soğan
yarım demet maydanoz(tarifde yoktu ben ekledim.)
tuz,karabiber
2 yemek kaşığı sıvıyağ

dışı için,

1 su bardağı kısırlık bulgur
1 su bardağı sıcak su
2 adet haşlanmış ve rendelenmiş patates
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı biber salçası
tuz

sunum için,
limon suyu ve maydanoz



YAPILIŞI:

1)Sıvıyağda önce kıymayı kavurun,iyice kavrulunca soğanı ekleyin tuz ve karabiberini ekleyerek kavurmaya devam edin.Kıymalar tane tane olunca tamam demektir.En son maydanoz ekleyin ve karıştırın.
2)Bulguru sıcak su ile ıslatın üzerini kapatarak  10 dakika şişmesi için bekleyin.Başka bir kabın içine haşlanmış patatesi rendeleyin,tuz ,yumurta ve salçayı ekleyin.En son şişen bulguru ekleyerek güzelce yoğurun.
3)Muffin kalıblarınızın içini hafif yağlayın.Bulgurlu karışımdan çeviz büyüklünde  parçalar alın ,elinizi suya batırın ve  incelte incelte  kalıbın her tarafına yayın.İçine kıymalı karışımdan koyun. Bulgurlu harçtan alın ve kıymalı kısım içinde kalaçak şekilde üzerini kapatın.Birleşme yerlerini iyice bastırınki pişerken açılmasın.
4)170 derecede 30 dakika pişirin.
soso fikrini içli köfte yapan bir arkadaştan aldım,gerçektende çok yakıştı.
1 limonu sıkın üzerine ince kıyılmış maydanoz koyup karıştırın.
Ilık olarak servis edin ,üzerine limonlu maydanoz karışımı dökerek servis yapın.

6 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık o sıteyı bende bakıyordum bu tarıfı bende almıstım demekı bende hemen denemelıyım

Unknown dedi ki...

cok güzel görünüyor
ellerine saglik :-)

Unknown dedi ki...

Çok feci canım çekti Saniyecim :)

Unknown dedi ki...

bayılırım ellerine sağlık
sevgiler

Leyla Poyraz dedi ki...

off şimdi olsada yesem..nefis görünüyorlar..ellerine sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Süpermiş bu tarif, bayıldım. İyi ki paylaşmışsın canım, ellerine sağlık..