Translate

25 Nisan 2013 Perşembe

KISIR ,POĞACA VE KIYMALI BÖREK

Mutfakkolik'in sitesinde farklı kısır tarifini görünce denedim ve çok memnun kaldım.Artık kısırlarımı bu yöntemle yapıyorum.Daha tane tane oluyor.

Oğlum kıymalı börek isteyince yanına kısır ve peynirli poğaca da yaptım.Tatlı olarak ta sütlaç vardı.


FARKLI KISIR

 
 
MALZEMELER:
 
2 su bardağı kısırlık bulgur
1.5 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
yarım çay bardağı limon suyu
yarım demet maydanoz
7-8 adet taze soğan
4-5 taze nane
10-15 adet kornişon turşu
2 diş sarımsak
4 yemek kaşığı nar ekşisi
zeytinyağ
tuz,kırmızıbiber,sumak
üzerini süslemek için,salatalık ve çukundur turşusu
 
YAPILIŞI:
 
 
 1)Bulguru kaseye alın üzerine salçaları ekleyin.Sıcak suyun içine limon suyu ve tuzu atın.Bunu bulgurun üzerine dökün ve karştırın.Üzerini kapatarak şişene kadar bekleyin.
2)Maydanoz,taze soğantaze nane,rendelenmiş sarımsak,kornişon turşu ve baharatları ekleyerek karıştırın.
3)En son zeytinyağ ve nar ekşisi ekleyerek servise hazırlayın.
 
Daireye organik nar ekşisi satan biri geldi çok güvenemesemde aldım .İyiki de almışım ne benzer marketten aldığım nar ekşilerine.Tadı aroması ekşiliği süper onla yapılan kısır bir başka oluyor.


.

Hiç yorum yok: