Translate

12 Şubat 2014 Çarşamba

ÇİKOLATALI İNCİR TATLISI

Değişik ve kolay bir tarifle Hafize Hanım'ın sofrasının tariflerine devam ediyorum.Tadı gerçekten çok güzeldi ...Bayramlarda ve özel günlerde misafirlere ikram edelebilecek çok şık bir alternatif...


 ölçü kişi sayısına göre değiştirilebilir.

MALZEMELER:

20 adet kuru incir
1 demlik demlenmiş çay
5-6 adet karanfil
ceviz
üzeri için,
80 gr bitter çikolata

YAPILIŞI:

1)İlk olarak çayınızı demleyin.Çayınız içilmeye hazır olsun.
2)Servis kabınıza incirleri yan yana dizin.Üzerine demlediğiniz çayı dökün. Karanfilleri ilave edin. İncirlerin üzerini geçecek kadar demi dökeceksiniz.  Eğer deminiz yetmezse çok az su ilave edebilirsiniz. İncirleri çayın içinde 1.5-2 saat bekletin.
3)Demli çay içinden çıkan incirlerin içine ceviz yerleştirin.
4)Benmari usulü erittiğiniz çikolataya batırın.Çikolata donduktan sonra  servis yapabilirisiniz.
3)



5 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çikolataaaa, nefiss... Ellerine sağlık...

Sevgiler
Evren

Unknown dedi ki...

GERÇEKTEN DEĞİŞİK LEZİZ BİR TATLI ELLERİNİZE SAĞLIK

Şebboy Çiçeği dedi ki...

Denedim.Elimdeki incirler çok kuru olduğu için kaynatmak zorunda kaldım.Çikolatayla incirin biraraya gelmesi bir lezzet patlaması...Bloğumda da paylaştım.

saniyesultan dedi ki...

Şebboy çiçeği beğenmeniz beni çok mutlu etti.Çayın içinde 2 saat bekleyince benimkiler çok yumuşadı...demekki sizinkiler çok sertti...yada yeterince bekletmenizmi acaba...

Şebboy Çiçeği dedi ki...

Elimdeki incirler karton ambalajda dolabın köşesinde unutulmuş,kalmış adeta taşlaşmış.Tarifiniz sayesinde değerlendi.Çok da beğenildi.