Translate

23 Nisan 2017 Pazar

AY ÇEKİRDEKLİ EKMEK

Nihayet ekmek yapabildim...o kadar uzun zamandır evde ekmek yapmak isteyip bir ton tarif toplayıp yapamayan ben şeytanın bacağını kırdım....




Ayağımdaki rahatsızlıktan ötürü 20 gündür evde raporluyum..Evde olup ayağından yürüyemeyen ne yapar   tv izler elişi yapar...Nursel'in Mutfağında, Nursel bu ekmeği zeytinli ve kuru domatesli olarak yaptı...Bende heveslenerek oturduğum yerden bu ekmekleri çekirdekli olarak yaptım...
Hem yapımı kolay hem de lezzeti beş numara 10 yıldız denecek kadar var..
..








MALZEMELER:


1 kg un
1 yemek kaşığı şeker
1 paket maya
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı tuz
yarım su bardağı çekirdek
Aldığı kadar su



YAPILIŞI:

1)Unu yoğurma kabınıza koyun. Ortasını havuz gibi acın.
2)Şeker, maya, zeytinyağ,  ve tuzu ekleyip parmaklarınızın ucu ile hafif hafif karıştırın.
3)Yavaş yavaş suyunu ekleyerek yumuşak bir hamur yapın.. Çekirdekleri ekleyin. Tekrar yoğurun ve mayalanmaya bırakın.
Not: ben akşamdan bu şekilde yoğurup mayalandırmadan buzdolabına koyuyorum. Sabah kalktığımda mayalanmış oluyor.
4)Mayalanan hamurun gazı çıkması için tekrar bir yoğurun ve baget şeklinde yapıp tepsiye dizin. Ben kabuğunu daha çok sevdiğim için küçük küçük bagetler yaptım.
5)Bagetlerin ortasına bıçakla çizikler atın , oralara ve üzerine de  çekirdek koyun tepsi mayası için bekleyin.
6)250 derece fırında  üzerleri kızarana  kadar  pişirin.


Buda başka bir soframdan,